Atelier ABC

Atelier ABC is de craftblog van Anneloes Berkhoff. Onder deze naam biedt zij door haar gemaakte creaties aan. In haar assortiment zijn o.a. te vinden: crochet rammelaars, crochet mutsen, vlaggenlijnen, knuffels, speenkoorden, speelkleden, vilten speelgoed, crochet speelgoed.

Mocht je meer willen weten of iets willen bestellen; mail dan naar atelierabc@hotmail.com.

3 januari 2011

het ontstaan van atelier abc

Een jaar of twee geleden leek het mij leuk om eens te kijken of er mensen waren (buiten mijn familie en vrienden) die mijn creaties leuk vonden. Ik ben een voorraadje amigurumi, rammelaars en speenkoorden gaan maken en met Koninginnedag ben ik ermee op de vrijmarkt gaan staan.
De reacties waren geweldig, ik heb veel verkocht en heb zelfs contact gelegd met mensen van een kinderwebsite die mijn speenkoorden graag via hun site wilden verkopen. Dit heeft mijn crafting een boost gegeven. In dat najaar had ik een kraam tijdens de jaarlijkse feesten in mijn stad. Ook dat was een erg leuke ervaring! Mensen die mij professioneel kenden, zagen mij ineens in een andere rol en functie.
Drukte met werk, huis en de geboorte van onze tweede zoon maakten dat het geheel het afgelopen jaar op een lag pitje heeft gestaan.

sinterklaasslinger

Maar momenteel verblijven we als gezin een tijdje in Amerika vanwege het werk van mijn man. Ik heb nu de tijd om eens wat dieper in het craftgebeuren te duiken.

Ik ben voornamelijk voor onszelf bezig geweest: een Sinterklaasslinger, kerstsokken, een muts voor mijzelf. Maar het blijkt dat dit niet ongemerkt is: kennissen hebben om een vlaggenlijn gevraagd en vorige week liep ik een winkeltje in; ik droeg mijn muts en de eigenaresse van de winkel vroeg of ik die zelf gemaakt had en of ik nog meer maakte. Natuurlijk!! Ze wil graag dat ik wat voorbeelden breng, zodat ze kan kijken of het in het assortiment van haar winkel of die van haar vriendin past.

kerstsokken

Dat is voor mij een geweldige mogelijkheid om met "echte" klanten om te gaan. Ik ben reuze benieuwd of dit verder wat gaat brengen.
Mijn voorraad haaksels en viltspul ligt in Nederland, dus ik ben direct hard aan de slag gegaan om binnenkort wat van mijn werk te kunnen presenteren!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten